"love, is nice." / Seth, The OC

Sitter jag vid huvudänden av min säng har jag ingen täckning med mitt bredband. Flyttar jag mig en halvmeter, då har jag det. Life works in mysterious ways.


När klockan nu är efter 10 drar jag slutsatsen att jag klarat tentan, eftersom jag inte fått något mail av Chris. Känns helbra! Det låter ju väldigt ego, men det är nog första gången jag oroat mig för ett prov i mitt liv. Så det är skönt att kunna andas ut!

Och nu sitter jag här med datorn i knät. Igen. Mitt liv här har börjat få ett rätt behagligt mönster. Jag går på föreläsningar med Malin och Nina, dricker kaffe och pratar engelska. Tar tåget till Nybro, cyklar hem. Lagar precis vad för sorts mat jag vill, sitter i min säng och knappar på min Macbook. Tittar på nån serie och somnar. 

Känns inte helt fel! Lite julmusik att döva min huvudvärk och salta jordnötter, så är jag lyckligare än någonsin. Eller ja, vi kanske inte ska överdriva. ;) Men bra är det äntligen. På något sätt väntar jag på hur the other shoe is gonna drop. Det var bra i söndagskväll, hela måndag och nu idag. Väntar med hopknipna ögon och tillskrynklat ansiktsuttryck på att det ska bli jobbigt igen. Men vem vet, kanske det inte blir det. Kanske är det en stadig uppförsbacke som jag äntligen börjat bestiga på rätt sätt.


Oh boy. Jag är så filiosofisk. Sokrates, släng dig i väggen, Stina the Great has landed!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0