The apple of my eye

Idag har jag mest ont i mitt högra öra, verkar som halsflussen har letat sig upp dit.


Nu sitter jag här och är rätt pigg eftersom jag sov bort halva dagen och drömde om studentbostäder på bondgårdar och i byggnader med flere källarvåningar. Vad jag funderar på nu är något så självklart att det knappt behöver yttras; anledningar till att jag älskar min MacBook.

Jag kan nog säga att något förändrades. Kanske för ett år sen eller så, det var nämligen då jag skaffade iPhone. Så många är emot Apple och deras produkter och jag hade inte tänkt så mycket på det. Kände inget behov av en iPhone förrän jag fick chansen att köpa en iPhone 3G begagnad för en liten summa. Det var då jag insåg hur fenomenalt Apple är. 

Det här ledde ju i sin tur till att jag uppgraderade till en ny och bra ipåne som jag nu lever lycklig med. När det nu blev dags för en egen laptop för första gången, då velade jag om jag skulle spendera så mycket pengar på en dator. Och som min systers ex-boyfriend sa: "Fattar du vilken mastodont- PC du kan få för samma summa?"

Dock insåg jag att jag inte ville ha någon mastodont-PC. Nu har jag en MacBook och jag överdriver inte när jag säger att mitt liv är lättare! Jag skulle kunna göra reklam för Apple, så mycket bättre funkar allt.

  • Det tar 2 sekunder för datorn att starta efter att man stängt locket och öppnar den.
  • Jag känner igen apparna från min telefon och klarar därför av innehållet. Jag kan lösa tekniska problem själv för en gång skull, istället för att fråga min bror.
  • Den väger 2 kg. Min förra laptop vägde 5 kg. Ungefär skillnaden på att bära omkring Smulan hela dagarna istället för Elvis. (Våra katter)
  • Man kan ändra ljus-styrkan på skärmen och tangentbordet, genom händiga små knappar.
  • Man kan trycka helt på pek-plattan och måste inte nudda den med precision för att markera något.
  • Allt är fullkomligt synkroniserat med min telefon, vilket betyder att när jag tar en bild, antecknar något, gör en påminnelse hamnar allt på både dator och telefon. = MAGI
 
Så där, nu har jag fått ut det här. Är nu fullständig Apple-tönt och jag gillar't.
Apple Shmapple 4 Lajf!

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0