Sverigemys i min säng och alla är bjudna!

För att försöka dämpa min hemlängtan sitter jag nu i min säng och äter digestivekex med philadelphiaost och lyssnar på svensk sommarmusik. Om jag blundar kan jag nästan föreställa mig att jag är i Bo-Ewes föräldrars sommarstuga på Öland och har precis varit och badat och ska nu äta grillad kyckling, potatisgratäng och sallad med mamma och bojje.

antingen det eller så är jag hos pappa och har badat i sjöhagen och sitter ute och äter salta jordnötter. massa hundar runt omkring mig och agneta fixar med blommorna eller solar och läser medans pappa gör något med en skottkärra. (jag vet aldrig vad "män" gör när dom går runt och jobbar hemma. mycket för att jag själv inte är nån man och för att jag är väldigt självcentrerad.)

ja men va bra stina, nu vill du ju alls inte hem längre XD och ja, jag är medveten om att mina fantasier utspelar sig på sommaren och att det inte är sommar hemma även om jag åkt hem imorgon. men sånt bryr sig inte min hjärna om. xD



Förresten gjorde jag en dum grej idag. Jag lämnade in min uniform igår för att tvättas på hotellet och hade tänkt hämta den på kvällen. Självklart glömde jag det och kom på det imorse 20 minuter innan jag började. Fick ta på mig mina byxor (dom hade jag) och sen jackan över min bh och gå ner till hotellet, hämta mina kläder och sen ta med dom till innet och byta om inne på toan xD

nästa gång glömmer jag nog inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0