Herregud i höjden mina fötter hör hemma i slöjden

Stackars Erika har fått urinvägsinfektion! Hon var hos doktorn i Torridon igår (Ja, den lilla byn Torridon har en liten vårdcentral, who knew? not me!) och fick medicin. 

När jag kom tillbaka från puben för en 40 minter sen ungefär låg hon och sov, hade blivit hemskickad från köket för att hon mådde dåligt. Jag ville inte väcka henne så jag var tyst som graven och smög omkring som en detektiv. Jag samlade ihop vår tvätt, gick ner till tvättstugan och insåg att jag inte vet hur man tvättar. Men det löste sig och jag använde mitt sunda förnuft (Tack, mamma och mormor för den genen!). 

Smög upp igen och lyckades hitta en balja i köket som jag rengjorde, fyllde med varmt vatten och balsam (man tager vad man haver) och satte den i personalrummet. Tog min dator, skrev en post-it till Erika ifall hon skulle vakna och undra var jag är och nu sitter jag här med fossingarna i en balja och min dator i knät.



För övrigt har det varit en galen dag än så länge. En miljon människor som kom in för lunch och jag fick känna på en riktigt lunch-rush! Är så glad att jag kom hit förra veckan och att jag har hunnit lära mig så pass mycket att jag inte är något hinder utan faktiskt hjälper till. Det var snorkul och jobbigt!

PS. Vet inte om jag har sagt det men för ett tag sen bestämde jag mig för att inte bli vuxen (inte på Peter Pan sättet dock) genom att jag faktiskt inte vill tvinga mig själv att lära mig dricka, röd vin, öl och kaffe. Tänkte att jag skulle hålla mig till vitt vin, cider och te. Nu tror jag dock att jag måste ta tillbaka detta uttalande. Fick smaka en mocchachino förra veckan och idag kom jag på mig själv med att gå och sukta efter en till. Och vem är jag att hindra mig själv och mina lidelser? Så nu dricker jag mocchachinos och har även fått testa lite real ale och kan tyvärr inte annat än erkänna att det var inte fruktansvärt! DS.

PPS. Världens längsta inlägg. Sätter en hundring på att det bara är mamma som kommer läsa hela. Du är min mest trogna läsare mamma! Love you for that! DS.

Kommentarer
Postat av: Johanna la

Oh vad ni verkar ha det helt underbart!!!!



PS. Jag läste hela inlägget;) DS.

2012-02-18 @ 19:39:03
Postat av: mirremus

tycker det låter som en utmärkt idé att inte behöva bli vuxen! och jag läser allt du skriver! :)

2012-02-18 @ 21:32:20
Postat av: Vikkan!

Det är väl klart att vi läser din helt underbara blogg? Bästa kvällslektyren!

2012-02-18 @ 23:41:34
Postat av: Mammy

Det var ju inget vidare för Erika, hoppas medicinen hjälper fort.

Låter som du har det bra och lär dig mkt, det är roligt. Oh ja jag är säkert ditt största fan :)

Puss puss

2012-02-19 @ 09:12:54
Postat av: Mammy

Det var inget vidare för Erika, hälsa henne så gott,hoppas medicinen hjälper fort.

Så roligt att du lär dig så mkt, det är ju kanonbra. Bra att du fixat balja och kan ta fotbad, det känns väl skönt (jag har läst nånstans att man kan ta en klick såpa i vattnet om man inte har fotsalt)

JA oh självklart är jag ju ditt största fan Stina )även om jag inte alltid lämnar ngt spår efter mig så har jag varit där (huuu låter som värsta rysaren)

Puss puss tjejen

2012-02-19 @ 09:29:33
Postat av: Mammy

Ignorera mina upprepande kommentarer, vet inte vad som hände här :)

2012-02-19 @ 09:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0