Som att famla i mörker

Denna morgon steg jag upp 06.15 och blev genast förvirrad om vart jag befann mig.

Duschade och hade precis sköljt ur balsam när lampan släcktes i badrummet. Min första tanke var att det var någon inställning för att förhindra evighetslånga duschar när andra väntar men ganska raskt insåg jag att det var strömavbrott.

Det hade faktiskt varit en enorm fördel med elektricitet när jag skulle sminka mig, äta frukost och borsta mina tänder (körde nästan tandborsten i näsborren) men det ville inte Kalmar gå med på.

Så jag lämnade boningen utan en susning om hur jag såg ut. Alltid lika spännande! Eftersom allt var kolmörkt kändes det som att gå i en krigszon. Jag väntade bara på att ett gäng soldater skulle hoppa fram bakom ett hörn och stirra hotfullt på mig med AK4:or eller något.

Men jag tog mig till min fältstudie i ett stycke! Tur att strömmen kom tillbaka, mindre tur att jag kom på att jag hade nattlinnet på mig under min tröja...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken spännande första morgon i nya lyan!! Var det bra i Linsdal? Kram mammy

Svar: Verkligen! Drama hela tiden! xD Det var väldigt trevligt. Bra lärare och trevliga ungdomar :) kram!!
Synonymous

2012-12-17 @ 20:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0