i'm a 90s bitch

 
Det har varit en stormig vecka!

Då menar jag bokstavligen talat, snö: överallt!


Äntligen sitter jag i Kalmar. Det tog bara 4 månader, haha! Mamma och Bo-Ewe har hjälpt mig flytta och jag kan inte låta bli att undra vad jag skulle göra utan dem. Antagligen sitta på en trottoarkant med 5 IKEA-kassar, en säng och min klumpiga TV från medeltiden. Sen skulle jag troligtvis bli kidnappad och såld som slav till en indisk Marahaja. Okej, där överdrev jag lite kanske. Men jag skulle definitivt inte vara i Kalmar, eller ens Nybro för den delen. Så det är ju nedrans tur att jag har så fina paranteser som tar hand om mig och mitt enorma flyttlass xD

Jag har pratat i telefon med Susanna i ungefär 1,5 timme varav mycket av den tiden spenderade hon på datorn där hon sökte på öppettider i Kristianstads butiker på lördag och jag hann gå på toa och lämna telefonen på rummet samt spela några omgångar kort med mig själv. Dock var det ändå ett mycket givande samtal och kul att prata med henne.

Har bestämt träff med Amelie imorgonkväll. Glögg och lussekatter står på schemat och det ska bli så kul att ha en gäst i mitt nya palats. Ska ha lite fältstudie först på dagen på Linsdalsskolan. Ska bli spännande med högstadie, ungdomar i den åldern är ju så trevliga. *tystnad*

Lärde mig när jag vikarierade att när det gällde låg och mellanstadiet kunde jag har håret uppsatt i en knut på huvudet och eleverna tyckte att jag var supervuxen och lydde mig blint (nästan allafall! haha) men på högstadiet var jag tvungen att ha nytvättat hår, snyggt smink och fina kläder för annars tyckte ingen av eleverna att jag var en auktoritet som dom skulle lyssna på. = Do's and don't's when it comes to substitute-teaching


Pratar om Footloose med Amelie nu och känner att jag faktiskt måste titta på den!

C U later alligators!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0