Duracell-kaninen har varit i Kalmar = jag.

Dagens enda seminarie började 13.00 så idag jag åkte in till 11.00 och fick ett par timmars pluggtid innan med Nina, Malin och Linnea. Chris överöste oss med grammatik-info till tentan på onsdag och Nina och jag spenderade en stor del av lektionen med att imitera frågetecken.

Efter det satte vi oss i bibblan igen och organiserade oss och morgondagen. Kändes mycket bättre då och jag har faktiskt koll på rätt mycket till tentan känns det som :)


Jag önskar att jag hade en bild på mig och mitt ansiktsuttryck från i morse när jag höll på att missa tåget för att min cykellås hade frusit. Speciellt med tanke på att jag fick syn på Malin och kved ynkligt efter henne, troligtvis med förhoppningen att hon skulle kunna stoppa tåget om det började köra utan mig. Jag ryckte och slet i mitt nedrans lås och svor som en sjöman. Låset blev väl skrajt och bestämde sig raskt för att samarbeta efter en smärre kamp. Var antagligen väldigt komiskt för en åskådare men mindre trevligt för mig...

Kallt var det ju också. Och snöigt. Vilket ni säkert vet. Sverige har förvandlats till Siberien och alla är förvånade, speciellt kollektivtrafiken som nog lever i en bubbla där snö inte existerar.

Därav jagade jag runt på stan idag efter en mössa att värma min arma skalle med. Härmed bifogas lista på affärer jag sprang i på mindre än en timme:

  • H&M
  • Åhlens
  • Vila
  • Monki
  • Stadium
  • Glitter
  • TGR
  • Gina Tricot
  • Bikbok
  • New Yorker
Slutdestinationen New Yorker levererade och jag har nu en snygg grå mössa som matchar min gråa halsduk. Ska ha den på mig i morgon när jag GÅR till tåget.

tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0