I did it again.

Jag har haft en fenomenal dag. Eller, den slutade bra allafall.

Planen från början var att jag skulle åka till Malmö och möta upp Miranda, shoppa och käka lite. Men för att kunna köra till Hässleholm och ta tåget där i från var jag tvungen att tanka. Vad gör jag då? Lägger plånboken uppe på bilen och vad gör jag sen? Kör, givetvis. 

HERREGUD!

Kör till Hässleholm.



Mitt ansiktsuttryck när jag inser vad jag gjort.

Ringer Miranda och förklarar läget medan jag panikartat kör tillbaka till Broby, samtidigt som jag spanar som en tok efter min plånbok vid sidan av vägen. Väl framme i Broby (utan en glimt av min feta, svarta plånka) parkerar jag vid centrum och macken. Susar som ett suddigt streck mellan macke, Konsum, Systemet och Pizzan och frågar alla om någon möjligtvis lämnat in en plånbok nyligen, negativt på samtliga ställen. 

Kör tillbaka mot Häsleholm och stirrar mig blind på vägkanten. Precis utanför rondellen i Broby ser jag plötsligt något svart och liksom fyrkantigt vid vägkanten. Där ligger min plånbok med alla korten i behåll och inte en skråma.

Jag kan inte avgöra om jag har massa tur eller massa otur. Eller om jag är bara dum. 
Jag kan ju försäkra er om att jag ALDRIG kommer lägga min plånbok på en bil igen. Precis som jag aldrig kommer radera en sms-biljett till tåget, missa ett X2000, lämna en nyckel i en dörr, shoppa tills jag nästan missar ett flyg, äta sushi, dricka tequila eller släppa ut Alystra på kvällen utan koppel.

Tänk vad man lär sig i livet.

Det slutade ju allafall väl, Miranda och jag shoppade på H&M, Monki, BikBok och Nilson, åt fantastisk mat på Jensens Bofhouse (kyckling, rostad potatis och grönsaker, bearnaisesås,  delad chokladmousse och latte. mätt tjej.se) tog sedan tåget hem, lyssnade på julmusik och kände att allt var mysigt!

Så kom nu ihåg barn, lär er av tant Stinas misstag, lägg ALDRIG NÅGONSIN din plånbok på en bil.


Kommentarer
Postat av: miranda

åh så mysigt det var! :D

2012-08-29 @ 08:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0