Är det okej om jag slutar prata svenska och helt förlitar mig på det engelska språket?

Räds icke! Jag har återvänt!

Jag säger då det, Skottland är najsbajs på mer än ett sätt! Read as follows:
Skottland är/har:
  • typ, ett enda stort naturreservat. så fint och oförstört är det!
  • så många trevliga människor som säger "thank you, love", "please" och "sorry, dear" att man bara vill krama om alla!
  • affärer där en tröja kan kosta 4£ dvs 40 kr ungefär, hur underbart är inte det? Snacka om att jag inte har några pengar längre.
  • En jättegod potatisscone som serveras till frukost (plus toast med marmelad, te, äggröra, korv, blodkorv (ick!) vita bönor, bacon och svamp (ick igen!)ytterligare en anledning att flytta till Skottland.)
  • Ca 10 miljoner hjortar. Dessa sjukt läskiga djur är över allt och är alltid redo att anfalla. Här hemma är jag rädd för älgar men där borta fick jag faktiskt medge att dom var otäckare. men samtidigt så sjukt fina, vilket är en härlig grej med Skottland. Även det läskiga har så mycket naturlig charm och grace att man inte kan låta bli att bli fascinerad.
Skottland har inte:
  • alls någon form av kommunal trafik mellan Achnasheen och Torriodon. Vilket betyder att man måste ta en taxi, det kostar ungefär 80 pund. 800 svenska kronor, en glad taxichaufför och en lång bildfärd senare är man framme i Torridon xD
Så ja, det är ungefär allt jag orkar med just nu. Ska sova och en imorgon kanske jag berättar lite mer detaljerat vad Erushka och jag hittade på :)
Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0