110130

Den mest underbara låten i hela världen och min absolut favorit bland klassisk musik är Moon River. Jag tittade precis på det SATC avsnittet där Big lämnar New York och han och Carrie lyssnar på den i hans tomma lägenhet. Så sorgligt och romantiskt av någon anledning, det är inte direkt något speciellt som händer i det avsnittet annars (förutom att Miranda får sin baby) men jag älskar det. Moon River ger mig hjärtvärk x)

häromdagen tittade jag på två filmer. först Mystery Alaska med Russell Crowe, hockeyfilm som var förvånansvärt bra! Det är ett litet hockeylag i byn Mystery i Alaska som har spelat hockey på en av de frusna sjöarna i typ 20 år varje lördag, och hela byn är där och tittar varje gång! Genom en slump får dom chans att spela mot the New York Rangers i en match som ska ske i deras by. Jag gillade verkligen den, och jag är inte direkt ett jättestort hockeyfan, vilket bara bevisar att alla kan se den och gilla den. mucho bra :)
sen tittade jag på en av Familjen Addams filmerna. den där farbror Fester gifter sig med den mördande nannyn. MEN det roliga med den filmen, enligt mig, var att en av rollerna som potentiell nanny spelas av ingen mindre än Miranda från Sex and the City! :D skitkul, jag skrattade asmycket jag när såg det. jag har sett filmen innan det vet jag men ändå har jag inget minne av hippe-Cynthia Nixon som nanny åt Wednesday och Pugsley XD




Igår kollade jag på Daybreakers, en vampyrfilm som utspelar sig år 2019. nästan alla i världen är vampyrer och endast ett fåtal människor finns kvar och dom håller sig gömda. eftersom allt blod börjar ta slut måste vampyerna uppfinna ett sustitut, och det är upp till doktor Edward Dalton att göra det. När det börjar gå så långt att vampyrer som inte fått blod på ett tag blir galan mutationer måste drastiska metoder tas till. Väldigt spännande och väldigt annourlunda från hela dark romance genren med alla Twilight och Vampire Diaries böcker/filmer.

(rekommenderad av syster sucshi ;)

Läskig som fan, jag hade lite svårt att sova igår, vilket kanske hade något att göra med att jag drömde att min moped blivit stulen av en kille från glimåkra. som hämd bestämde jag mig i drömmen för att stjäla hans motorcykel, mamma blev arg och sen ville killen kasta ut mig från mitt rum eftersom han skulle bo där. jag sa prompt nej och kastade ut honom istället. då ville han hångla lite.. ack och ve, inte ens i mina drömmar kan jag fly från horden av män som alltid är efter mig. (hahah, tillåt mig att gapskratta!)

nu ska jag faktist lägga mig. jag har en underbar bok att läsa och trevligare än så blir det inte :)
nighty nighty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0