110112

Mamma kallar mig Råttan. Jag undrar om det har något samband med att hon själv kallades Katten (Catharina) när hon gick i skolan..

Hur som helst kan jag berätta att jag sett världens mest fantastiska film!
Easy A, rekommenderar av Olivia (thank god for her, annars hade det varit många filmer jag inte sett)
Olive Penderghast är en osynlig (bildligt talat) tjej på sin skola enda tills hon genom en liten vit lögn råkar sprida ryktet på skolan att hon förlorat sin oskuld tillsammans med en college-kille. när sen hennes homosexuelle killkompis ber henne att låtsas ha sex med honom för att folk ska sluta tro att han är bög och hon accepterar blir det början på en helgalen historia. den här filmen är så bra att jag tror jag ska se den ikväll igen! bara 4 dagar senare! det har inte hänt mig sen jag fick Mysteriet på Greveholm på VHS. Och Emma Stone, som spelar Olive, hon är sjukt bra! Snygg som attan och komisk på ett nytt sätt. Hon är med i Zombieland också insåg jag när jag började titta på den. Även där är hon crazy good.

Sen vill jag berätta om en annan film jag sett, som inte alls är ny, men precis lika bra som Easy A. Nämligen The Beautician and the Beast. Ni vet hon som är med i den gamla serien The Nanny? Hon låter lite som Janice i Vänner. Hon heter Fran Descher och spelar mot Timothy Dalton i den här filmen. Joy Miller är en amerikansk kosmetolog som blir inbjuden att undervisa barnen i en kungafamilj i deras europeiska hemland. Slovetzia styrs av president Boris Pochenko och är i princip en diktatur. Pochenko är oroväckande lik Stalin till utseendet men det löser Joy så småningom. Hon mjukar upp hans hjärta med sin nasala Queens dialekt.
Jag älskar den här filmen, den är gammal och alla kläderna är fantastiskt nittio-talsaktiga! Jag tror inte den fick så bra kritik när den kom ut men vafan bryr jag mig om det? it's great, end of discussion!





nu ska jag skriva lite mer på min au-pair ansökan, fila mina naglar och se filmen Say Anything och förhoppningsvis lägga till den i min lista på tonårsfilmer från åttiotalet som jag vill leva i.

  • Sixten Candles
  • Clueless
  • Can't buy me love
  • Girls just want to have fun
Imorgon är jag ledig och kanske blir det en klippning hos Malin i osby :)
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

OMG!! The Beautician and the Beast är så jäkla bra! va sjukt länge sen jag såg den! nu måste jag bara "låna" den så jag kan se den igen! Tack för påminnelsen Stina! ^^

2011-01-13 @ 18:19:33
Postat av: Stina

haha inga problem Mimmi! Det är ju det min blogg är till för, att sprida fantasiska filmer :D

2011-01-14 @ 19:37:14
URL: http://synonymous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0