movie-oh-rama-has-begun

Okej, det blev Another Cinderella Story.
Det här är en typisk Disney-high-school film. Väldigt söt, bitvis väldigt rolig och charmerande. Handlar om den dansanta Mary, hon bor tillsammans med sångerskan Dominique Blatt och hennes två döttrar. Mary är lite av ett hembiträde men lyckas ändå bibehålla sin värdighet. När hon träffar pojkbands-stjärnan Joey, efter att han tagit ett sabbatsår från karriären för att gå färdigt high school, början deras gemensamma askunge saga.
Det absolut bästa i den här filmen är Dominique som spelas av Jane Lynch (Sue Sylvester från Glee ya know? :D). Hon är så galet rolig och självupptgen att man bara vill smälla till henne XD

Det är ju inte alla som gilla såna här filmer, men jag är inte en av dom. Jag avgudar alla High School Musical filmerna, Starstruck, Camp Rock etc. det enda som stör mig är att eftersom det är Disney, och det ska ju vara lite mer för barn än för ungdomar, har på något sätt allt som har med kyssar försvunnit. jag menar herregud, cliffhangern i hela High School Musical 2 är ju om "Troy äntligen ska pussa Gabriella". suck.

men om man nu struntar i det ett tag är det ändå väldigt söta filmer! jag tror att man mår bra av att se lite lättsamma, förutsägbara filmer ibland. det finns så jäkla mycket skit i världen, jag fattar inte varför det då är ytligt och inte alls kulturellt att vilja fly till en värld som inte är sån. Jag är allafall övertygad om att min smak när det gäller filmer och böcker gör mig till en gladare och mer positiv människa.
och allvarligt talat, inte vill ni väl ha en PMS-Stina som alltid skriver med STORA, ARGA BOKSTÄVER och massa utropstecken?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nej, tänkte väl det.




jag undrar lite.. miranda föreslog att jag skulle göra en kategori på bloggen där jag har alla inlägg som involverar film recensioner. jag gillar't!
det ska ske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0