vad i ända in i glödlampa?

Jag har lamp och glödlampsproblem.


För några dagar sen tog glödlampan slut i min sänglampa och således begav jag mig till vårt elskåp i jakt på en ny. Hittade ingen ny 40W, men tog istället en 15W eftersom det var den enda jag kunde hitta som hade smal fattning. Efter två dagar av kisande i mörkret gav jag upp och slutade läsa på kvällen och tittade på tv istället. Igår kulminerade händseleförloppet med att jag dammsög kl 11 på kvällen (i all hast eftersom jag inte ville riskera att väcka mamma, som inte direkt uppskattar min städmani som bara visar sig efter 21.00 på söndagar.) Mitt i min superspeedade dammsugning välter jag sänglampan och den lyckas på något vis få sig en smäll så den inte funkar alls, varken med 40W eller 15W...


Nu börjar jag ju tycka att det är lite väl mycket el-action i mitt liv, i vanliga fall sträcker det sig bara så pass långt att jag byter glödlampor en gång var sjätte månad och svär åt mp3n när den inte ville fungera.

Istället fick jag nu ramla runt i huset (återigen är klockan efter 11, på en vardag! DÅ VANLIGT FOLK LIGGER OCH SOVER! som mormor skulle säga) och leta efter en substitutlampa att använda tills Bo-Ewe kan laga min. Tror ni då inte att när jag väl hittat en, då är det 5W i den? 
Så nu har jag experimenterat med runda och avlånga glödlampor, stor fattning och liten fattning, 5W, 7W, 15W och en väldigt tveksam halogen-glödlampa.


SÅ MYCKET SPÄNNING I MITT LIV! elektrisk dvs.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

elektriskt el elektriskt så elektriskt! ^^

2011-08-23 @ 01:18:04
Postat av: Stina

what she said!

2011-08-23 @ 17:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0