110409

Jakten på den perfekta balklänningen fortsatte idag.

Mamma och jag tog bilen till Växjö och gled in på Singoalla bröllopsbutik halv 12. Halv 1 gled vi ut igen med världens finaste klänning! Jag trodde inte det var möjligt men vi lyckades faktiskt hitta en fantastisk klänning som vi båda tycker om (mamma och jag har väldigt delade åsiker om det mesta) UTAN ATT BRÅKA EN ENDA GÅNG!
helt crazy! jag ska lägga upp en bild på den om några dagar. men om jag skulle beskriva den så är den mörkrosa (jag ser ut som Malibu Barbe gone curvy, and I LIKE IT). Tub och med lite utsvängd kjol. Lite glitter och glamour på brösten och tajt som bara den. vilket betyder: Viktor, dags att krympa lite till!


efter tidernas fredligaste inköp vandrade jag och mamma runt i jäkla Växjö i jakt på ett matställe. Precis där vi parkerat fanns det ett kebab ställe som tydligen var mumsigt, men moder jord kände att det skulle främja vår hunger att promenera två mil och leta upp någon annanstans.

hittar vi någon restaurang? ja!
har restaurangen toalett? ja, men den var inte gratis. och vi hade inga mynt. och mamma behövde kissa.
lämnade vi sagda restaurang för ytterligare jakt på mat och klosett? ja!
var äter vi? kebab stället vid parkeringen.

Aprés dîner begav vi oss till Gina Tricot, jag köpte ett par jeans och sen gick vi därifrån illa kvickt eftersom musiken gav oss epilepsi. Nilsson där jag köpte höga vita converse (för 560 kr! det var 20 % rabatt på hela sortimentet.) och Indiska där mamma köpte fet snygga tunikor. Vi diskuterade dukar länge och till sist mobbade jag mamma till att ta tyg från Åhlens istället och fixa en egen duk eftersom hon aldrig hittade någon som hon ville ha. ser ni? ett mycket fint tillfälle att börja bråka men tråkigt nog ebbade det hela ut ganska snabbt.. attans också, eller hur mojjan?

efter det blev vi båda ganska trötta men mamma fick ny energi när vi kört till ÖB. Hon handlade som en galning där och blev sen så shopping-utmattad att jag fick köra hem.

så nu sitter jag här och beundrar min klänning och pratar med Viktor på fejs :)
So long, a dingo(e) is singing a song. and it is long.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Det gäller att hålla det man lovat. Vi hade ju tummat! Puss!

2011-04-12 @ 20:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0