110420

Inget gör mig så lugn som att lyssna på Yirumas pianomusik på kvällen. jag blir som en liten lycklig bebis, alldeles jollrig och till freds.

för tillfället sitter jag med håret upplindat i en liten turban och fullkomligt insmetat med hårinpackning som jag ska sova med. fick tag i en liten svart handduk och jag ser ut som en b-skådis från en dålig film om Kleopatras liv. bara ännu en anledning att aldrig färga håret svart.

min tredje dag som bibliotekare den här påsken gick finfint! dagens filial blev Glimåkra som verkligen var otroligt mysigt. mycket trevligare än Knislinges bibliotek där jag var igår. jag vet inte riktigt varför men det var helt enkelt mycket bättre "energi" där. kolla vad spirituell jag låter :D

lånade med mig 9 böcker hem. 9. det är nog ett av de största lassen jag dragit med mig hem efter ett biblioteksbesök någonsin. i vanliga fall är jag rätt bra på att låna hem typ två i taget tills jag har 15 böcker hemma. men jag kunde helt enkelt inte låta bli. jag får ett glasartad uttryck i ögonen och börjar även dregla så smått när jag ser färgglada, engelska pocketböcker.

PS. idag tränade jag. DS.
PPS. det nämner jag ju självklart för att jag vill ha en klapp på axeln. DS.
PPPS. jag vet att du vill... ;) come on! pat the back! DS.
PPPPS. screw this, i'm going to bed. DS.

forever and ever post scriptum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0