101029

Hej hej hallå bloggen!
äääntligen är det fredag och höstlov! OCH studiebidragsdag! så nu är jag studentrik igen :) har fixat både pengar på mobilen och gratis-sms så nu är jag nåbar :D

igår var det ju gymnasiemässa och miranda och jag var där som informatörer från musik-trean. vi svarade på några frågor men annars var det inte mycket för oss att göra.
vi underhöll oss själva med att äta de frallor och baguetter vi fick, leka lekar (bl a "I spy with my little eye something beginning with an .." som jag var stördålig på. det tog mig hundra år att gissa rätt xD), fika på fenix där vi även spelade kort: dam; miranda vann, stress; miranda vann, chicago; miranda vann, skitgubbe; jag vann! :D otroligt nog ..
vi passade också på att gå runt runt på yllan, och kollade vad de andra skolorna hade på gång. jag måste säga att stenforsa hade roliga grejor! jag drog upp "svärdet ur stenen" och vann en vattenflaska. gick en tipsrunda med löftet om en iPod, dansade zumba och käkade bullar och snittar :)

och ikväll ska jag se The Matador och Sunes sommar. den första för att jag och Henning pratade om den idag i skolan och den andra för att det är ju en klassiker och då är det okej :D
och så ska jag börja på Runaway av Meg Cabot. det är den tredje boken i en skitcool serie som handlar om en tjej som typ dör men får en hjärntransplation och liksom vaknar upp i någon annans kropp. inte vilken som helst, utan Nikki Howard superdupermodell xD den är stencool och askul.


Meg Cabot är en av mina absoluta favoritförfattare för hon skriver om vanliga grejor på ett komiskt och mysigt sätt. hennes böcker är ganska förutsägbara men jag gillar sånt. det är så mycket hemskt i världen och då vill jag åtminstone kunna fly till en bättra plats i mina böcker :) så det ska jag göra ikväll, och så får jag väl hänga med syrran också .. *suck* HAHA, knappast hon är den roligaste jag känner och den enda med exakt sån humor som jag! eller är det jag som har exakt sån humor som hon har?

jag lyssnar på lite partymusik nu och känner att jag är lite sugen på att festa faktiskt. händer inte ofta att jag känner så, i'm an indoorsy kinda girl. men jag har inte tid nu i helgen, får bli nästa då. fredag kanske, bonken kanske. om det är någon vill följa med för ensam blir det nog inte så kul xD nu har jag ju tillochmed pengar! japp, det får bli av!
okej, ta ta for now!

Kommentarer
Postat av: miranda

jag glömde min vattenflaska i lilla rummet :(

2010-10-29 @ 20:38:24
Postat av: Stina

neej, fan va tråkigt! :( du som kämpade så för den :(

2010-10-31 @ 01:57:14
URL: http://synonymous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0