101128

I sann söndagsmorgon-anda gick jag upp kl 9 idag! Ni kanske inte förstår vidden av miraklet men om jag säger att jag är en långt bättre sjusovare än Törnrosa kanske det framgår tydligare hur jäkla fantastiskt det är att jag inte sov till halv 1 (det gjorde jag nämligen igår, alla vet att lördag inte räknas).

åt frukost med mamma och bo-ewe. vi kom fram till att mamma är en hönsmamma, bo-ewe en lurig toffel och jag är en besserwisser. (Hermione och jag har mycket gemensamt, bl a enorma magiska gåvor)
jag har nu legat och läst i några timmar. jag vill passa på att tipsa om den serien jag läser, för den är oh-so-good! Janet Evanovich heter författaren och hon skriver om Stephanie Plum i New Jersey. Stephanie utpressar sin kusin Vinnie att ge henne jobb som prisjägare när ekonomin tryter. Sen får man följa henne i alla hennes uppsåt, vilket är sjukt kul. böckerna är skriva med lite osentimental romantik, ganska mycket sarkasm och utöver det är det alltid en riktigt bra deckar-story.
jag känner ingen annan, mer än min syster, än mig själv som läst någon av hennes böcker och jag tycker det är så synd för dom är så himla bra. det bästa är att det än så länge finns 16 böcker i serien, ganska fristående så man behöver inte läsa dom i ordning. yup, you heard me: SEXTON böcker. än så länge! more to come!

jao, jag kände bara att det Janet Evanovich är för bra för att jag ska ha henne alldeles för mig själv. antagligen kommer väl resten av världen inse det om några år och då kommer det bli precis som med Twilight.
första gången jag läste Om jag kunde drömma var i åttan och jag försökte övertala andra att läsa den och resten av serien men var det någon som lyssnade? ICKE!
- Vampyrer? isch..
sen 2 år senare går alla omkring med team Edward och team Jacob på tröjorna.. BA! ingen lyssnar på mig..

okej, nu har jag gnällt alldeles lagom. det är ju trots allt första advent, vad säger man då? glad första advent? :S
vi kör på det, glad första advent! :D
Au revoir!
PS. någon som vet var min Pretty Woman film är? DS.


Kommentarer
Postat av: olivia

Jag har den! du får den imorgon, pössss

2010-11-28 @ 20:29:54
URL: http://chocolatefromthesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0