101117

Hej
jag sitter och lyssnar på Erik Hassles låt The thanks i get. den är riktigt bra men jag blir lite ledsen av den. plus att jag är faktiskt lite ledsen för det här har varit en dålig onsdag.
danslektionen var en katastrof, jag fick bara väldigt ont i mina knän hela tiden. jag vågar liksom inte säga något sånt till lärararna heller för då känns det som om dom tycker att man är svag. jag menar, jag går ju musik av en anledning. jag är ju bättre på det, så jag når ju inte upp till deras krav egentligen. lite jobbigt i allafall. (ja, är inte så glad idag så kommer bli massa gnäll nu, om du inte vill läsa mer så föreslår jag att du lämnar min blogg i rödaste rappet, cause it's gonna get worse)
min sånglektion gick om möjligt ännu värre! Ylva försökte lära mig nån visa, jag skulle typ läsa noterna och sjunga, och hurdan var takten? förstår du att du liksom måste lägga stämbanden åt sidorna, pysa fram luften och samtidigt sjunga i huvudklang? fattar du stina? NEJ YLVA DET GÖR JAG INTE.
ack och ve. jag kännde mig väldigt dum, jag går ju ändå i trean. i'm supposed to know this shit. men nej, för inget fastnar i min lilla korkade hjärna.
sen var det dags för projektarbetstid. och jag insåg att jag inte kommer kunna slutföra mitt PA. eller mitt och mitt, det är ju praktiskt taget Tore som spelat in hela första låten så det är väl hans projektarbete. programmet är så himla svårt och det är verkligen klurigt att lära sig. det känns ju dumt att be Tore om hjälp hela tiden också, det är ju inte meningen att jag ska välja ett PA som jag inte har någon koll på alls hur jag ska göra.
bra stina, att du inte tänkte lite innan du valde ditt jäkla projektarbete. spela in i studio, pfft! jag har ju inte ens rört ett mixerbord ens en gång. lyckat..

så jag stack därifrån vid 3 tiden och drog till Viktors, Matildas, Mimmis och Johannas projektarbete istället. övade med kören inför deras fantastiska julgala som kommer bli äckligt bra. så det var härligt att något gick bra idag. övade körstämmor till julavslutningen också efteråt. tog bussen hem kvart över fem med Viktor och cyklade hem i motvind och regn. åt min första måltid idag sen frukosten, för just det! jag hinner ju inte äta på onsdagar! tack för att sånglektionen ligger på min lunch.

jaja, nu har jag gnällt färdigt. Bride Wars var väldigt bra förresten, två tummar upp! rolig och fin, kul att det var mer koncentrerat på vänskap än kärlek. japp japp, rekommenderas.
förhoppningsvis är morgondagen en gladare dag.
hejhej

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Jag tycker inte du ska va på dåligt humör för jag tycker att du dansar helt amazing, och din sångröst är också azum. Om det hjälper lite så förstår jag inte heller mig på vad Ylva menar! :)

2010-11-18 @ 10:31:33
Postat av: Stina

tack sigrid, du är dagens raring som skriver en sån gullig kommentar! puss på dig!

2010-11-18 @ 21:31:19
URL: http://synonymous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0