natten går tunga fjät runt gård och stuva

Morrn!
Klockan äro fyrtionio minuter i sex och det äro Lucia dag! klockan ringde 5 och jag tassade ner till köket med största försiktighet, värmde lussekatter och kokade kaffe och marscherade in till mamma och bo-ewe med pompa och ståt :D

jag kunde inte hitta lucialinnena (inte för att jag inte försökte, jag gick tillochmed ut på altanen för att kolla i trä soffan vi brukat ha dom i, det enda jag hittade var en älg som gick över baksidan av trädgården, vilket inte är fy skam. men ändå inte riktigt vad jag var ute efter xD) så jag fick nöja mig med en vit tunika och en röd schjal runt midjan.

nu är jag pigg som en lärka och äntligen förstår jag uttrycket morgonstund har guld i mun.
jag är lite ledsen för att jag missar luciatåget på skolan, jag ska ju köra halkan idag. lucia är ju väldigt spektakulärt på C4, ÄVEN om jag aldrig får/fick/kommer få vara lucia. grrrr.
men idag var det bara jag, så äntligen fick jag va lucia. faktum är att jag var tomte också, och stjärngosse. och pepparkaksgumma. jag säger då det, det är tufft i luciabranschen. speciellt när man bara är ett en-mans-tåg.

tjoflöjt! nu ska jag glo på tv, jag har hört att dom har nån sorts osmaklig luciavandring på ettan. pffth, dom troar att dom är nåt, bara för att dom har mer än en person i sitt tåg. nonsens säger jag bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0